Cyklingskartor

Kartorna i PDF-format på den här sidan uppdateras inte längre - aktuella kartor hittar ni på https://www.naturkartan.se/sv/gastrikland eller i appen Naturkartan.

Rekreationscykling

Cykling Axmar bruk

I nordöstra Gästrikland ligger Axmar. Nedan finns förslag på cykelturer där.

Cykling Axmar bruk lokalproducerade kartor

Cykla i Bergby

I nordöstra Gästrikland ligger Bergby. Nedan finns förslag på cykelturer där.

Cykla i Österfärnebo

I södra Gästrikland ligger ÖSTERFÄRNEBO.
Där finns tips på flera turer.

Cykla Gästrikekusten

Kartblad som omfattar cykelled från Furuvik till Axmar bruk. På startbldet hittar man de olika delsträckora totalt 19 st.

Cykla i Lingbo

På gränsen mellan Gästrikland och Hälsingland hittar man Lingbo.

Cykla i Hofors, Pråmleden

Pråmleden är en gammal malmtransportled över sjösystemet Grycken, Fullen och Edsken, sydväst om Hofors. Idag är den en natur- och kulturled tillsammans med Husbyringen och visar Järnrikets historia.
​​​​​Längs Pråmleden kan man besöka gamla gruvor, masugnarna Silfhytteå och Edske masugn och åldriga bruksmiljöer i Stjärnsund. Cykla längs slingriga grusvägar och njut av det vackra böljande jordbrukslandskapet och tystnaden i skogarna!

Cykla i Hedesunda

Hedesunda Camping har förslag på fyra cykelturer.

Cykla i Högbo

I Högbo norr om Sandviken ligger pensionat SKOMMARSGÅRDEN som ger tips om tre cykelturer.

Cykla i Årsunda

Årsunda ligger strax söder om Sandviken. En central punkt inom besöksnäringen i Årsunda är Strandbaden.

Cykla i Valbo

Ut i naturen på cykel från Valbo. Vi har förslag på fem cykelturer.

Cykla från Elite Grand Hotell

Lämna innerstaden en stund och ta dig ut i de fina omgivningarna! Välj någon av de cykelturer som vi föreslår på våra kartor. Turerna går på asfalt- och grusvägar.

Cykla Tidernas väg

Tidernas väg går genom Gästrikland och går från Uppsala till Ånge.
Här visar vi sträckningen iGästrikland från Gysinge till Lingbo.